Thursday, April 23, 2020

NỘI QUY AMIA HOTEL - HOTEL REGULATIONS - AMIA GUIDE

For English below




NỘI QUY KHÁCH SẠN
1.   NHẬN VÀ TRẢ PHÒNG
·         Thời gian nhận phòng là 14:00 chiều, thời gian trả phòng là 12:00 trưa (Vui lòng liên hệ với Lễ tân khách sạn nếu Quý khách có nhu cầu nhận phòng hoặc trả phòng khác so với thời gian quy định).
·         Quý khách trả phòng  trễ hơn so với thời gian quy định sẽ bị tính phí. Phí trả phòng trễ tùy thuộc vào thời gian trả phòng  và tình trạng đặt phòng.
·         Quý khách nhận phòng phải xuất trình Giấy tờ tùy thân có hình theo quy định của pháp luật ( CMT hoặc Hộ chiếu)
2.   QUẢN LÝ TÀI SẢN CÁ NHÂN
·         Vui lòng không để tài sản có giá trị trong phòng. Khách sạn sẽ khôn chịu bất kỳ trách nhiệm nào đối với các trường hợp hư hại, mất mát tiền, nữ trang và các tài sản có giá trị khác để trong phòng.
·         Khách sạn chỉ bảo quản đồ đạc để quên trong vòng 30 ngày kể từ ngày trả phòng. Sau 30 ngày, Khách sạn sẽ loại bỏ những đồ đạc để quên. Khách sạn sẽ không chịu trách nhiệm đối với chi phí vận chuyển đồ để quên. Tuy nhiên, chúng tôi sẽ cố gắng hết sức để giúp Quý khách nhận lại đồ đạc để quên với chi phí thấp nhất.
3.   QUY ĐỊNH VỀ AN NINH – AN TOÀN
·         Không được mang chất dễ cháy nổ, vũ khí, chất độc, thuốc gây nghiện, sầu riêng và động vật vào khách sạn. Không đưa gái mại dâm vào khách sạn. Không được nấu nướng, giặt ủi trong phòng.
·         Không tụ tập đánh bạc gây mất trật tự khách sạn.
·         Không được hút thuốc trong phòng và trên các tầng lầu có biển cấm hút thuốc. Trong trường hợp bị phát hiện hút thuốc tại nơi cấm, hoặc khi chuông báo cháy kêu, Quý khách sẽ bị phạt tiền, mức phạt theo quy định của Khách sạn. Quý khách vui lòng hút thuốc tại khu vực sân sau khu vực Lễ tân của khách sạn.
·         Không được tự ý di dời, tháo gỡ đồ đạc, trang thiết bị của khách sạn.
·         Khách sạn sẽ trình báo khi có nghi ngờ về các hoạt động bất hợp pháp đến các cơ quan chức năng và có quyền từ chối phục vụ.
4.   CHÍNH SÁCH BỒI THƯỜNG  TỔN THẤT
·         Quý khách sẽ phải bồi thường nếu gây ra những tổn thất, hư hại, mất mát tài sản, trang thiết bị của khách sạn. Bảng giá vật dụng/trang thiết bị để trong phòng làm căn cứ tính giá bồi thường. Nếu các vật dụng, trang thiết bị nào không có trong danh sách  thì tiền phạt sẽ được tính căn cứ vào giá thị trường của sản phẩm mới cùng loại.
5.   CHÍNH SÁCH VỆ SINH & DỌN PHÒNG
·         Để đảm bảo sự an toàn và riêng tư, Khách sạn sẽ không dọn phòng khi có Quý khách trong phòng và khi chưa được sự đồng ý của Quý khách. Thời gian dọn phòng trước 17:00. Vui lòng báo Lễ tân hoặc treo bảng “Đề nghị dọn phòng” nếu Quý khách có nhu cầu.
·         Tất cả các phòng của khách sạn đều được trang bị biển “Vui lòng không làm phiền”. Khi biển được treo trên tay cầm, chúng tôi sẽ không gõ cửa hoặc vào phòng với bất kỳ lý do gì. Khi biển được treo bên ngoài, chúng tôi hiểu rằng Quý khách không có yêu cầu dọn phòng.
6.   CHÍNH SÁCH TIẾP KHÁCH TRONG PHÒNG
·         Không được tiếp khách trong phòng sau 22h. Tuy nhiên, trong trường hợp cần thiết phải có sự đồng ý của khách sạn.
·         Không được tự ý ở thêm người trong phòng mà không có sự đồng ý của khách sạn, phụ phí sẽ được thu theo quy định của khách sạn. Vui lòng liên hệ Lễ tân nếu Quý khách có thêm người trong phòng.

XIN CHÂN THÀNH CẢM ƠN SỰ HỢP TÁC CỦA QUÝ KHÁCH!
English

HOTEL REGULATION

1.   CHECK-IN AND CHECK - OUT

·         Check-in time is at 2:00 PM, check-out time is 12:00 PM. (Please contact us if you need to check in or check out at a different time so we can try our best to make it possible)
·         Guests who wish to have a late check out will be charged fee. The late check out fees vary according to checkout time and the availability of rooms.
·         For security purposes, valid identification with photo such as passport or ID card is required for the check in.

2.   LOCKERS/LOST AND FOUND/PERSONAL PROPERTY

·         Please do not leave important personal belongings or valuables items in the guest room. The hotel is not responsible for any loss, damage or theft of cash, jewelry or other valuables left in guest rooms.
·         The hotel will make every effort to retrieve and hold any items accidentally left behind for up to 30 days. After the 30 day period has passed, any item remanins unclaimed will be disposed off. The hotel will not be liable to the cost of shipping, however we will try our best to help returning your lost items as pain-free and swift as.

3.   SAFETY/PROHIBITION/SECURITY

·         It is strictly forbidden to carry flammable items, explosives, weapons, toxics, drugs, durians and pets or solicit prostitutes in the hotel. Do not cook, wash or iron clothes in the room.
·         Gambling or other acts that are contrary to good morals or that cause an annoyance are strictly
·         Smoking is prohibited in all our hotel rooms. If anyone is found smoking in the non-smoking area of the hotel, he/she will be charged with cleaning cost and the cost of fire brigade intervention if  the Sound Alarm system goes on. Smoking area is available at front yard of reception area.
·         Please do not remove or alter any equipment or fixtures of the Hotel.
·         The hotel will report all suspected illegal activity to the appropriate authorities and reserves the right to refuse service to anyone who is suspected of involvement in such activity. The hotel reserves the right to enter any area of the hotel, including guestrooms, should there be a clear and valid reason for suspicion of illegal activity or if we suspect other guests , our staff are at any risk.

4.   DAMAGE TO THE ROOM AND/OR PUBLIC SPACES

·         Guests will be charged for any loss or damage to the hotel’s properties caused by yourself, your visitors or for any person for whom you are responsible. We understand that mistakes happen sometimes and we guarantee that our charges will be fair and reasonable. List of charges is on the Room Amenities as following. For items not  listed in the list, we will be based on the market on the market price for replacement/fixing.

5.   HOUSEKEEPING AND “DO NOT DISTURB” POLICY
·         For the safety and privacy of your staff and guests, no occupied rooms will be serviced while guests are presented. We provide a housekeeping service at anytime that is convenient for the guest up to 5:00PM. Please inform the Reception Desk (call 100 for internal line or 02636528585 for incoming call) if you would like to schedule the service at a particular time.
·         All of our guest rooms are equipped with “Do Not Disturb” (DND) signs. When the “DND” sign is placed on the door handle and visible to us, the staff members will be alerted not to knock or enter the room for any reason. When the “DND” sign is in place, your room will not be serviced.

6.   VISITORS

·         Visiotors are not allowed to meet guests in the room after 10:00PM. Any exception will be subject to the decision of the Hotel Management.
·         Additional person in the room is allowed only when additional fee is paid. Please notify the reception if you wish to have an additional person in your room.


THANK YOU FOR YOUR CO-OPERATION!


0 comments:

Post a Comment